Červenec 2011

Sbohem, Harry

24. července 2011 v 22:44 | MaryLove |  Něco jako deníček
Já vím, že je toho všude plno a je to patetické a sentimentální, ale přece... před nějakými deseti dny jsem byla v litoměřickém kině na obě části posledního dílu Harryho Pottera a fakt se mi ten závěr líbil. Jsem vůči filmům HP dost kritická, vyrůstala jsem na knížkách a filmy jsem brala jen jako ne příliš povedené pohyblivé ilustrace, ale teď jsem byla docela spokojená, samozřejmě hlavně Snapeova scéna mě naprosto dostala.
Poslední scéna, titulky... chtělo se mi brečet, že už to skončilo, celá ta éra, která pro mě odstartovala přečtením první knížky někdy ve třetí třídě. Potterovský fenomén se vinul celým mým dětstvím a dospíváním a spojuje celou naši generaci, co v tom vyrůstala, ať už se nám to líbilo nebo ne. Už teď se těším, až si znova přečtu knížky, protože si přesně vybavím, jak jsem se cítila, když jsem je četla poprvé :) jak jsem byla nadšená a okouzlená a toužila být čarodějkou, jak jsem chtěla mít za kamarády Rona a Hermionu a bojovat s nimi proti Voldemortovi.
Měla jsem krásné dětství a musím přiznat, že v tom hrály svou roli i knihy o malém čaroději, které podněcovaly mou fantazii jiným směrem, než ostatní pohádky a příběhy (a to jsem byla neobvykle sečtělé dítě).

Rozmarné léto

21. července 2011 v 21:46 | MaryLove |  Něco jako deníček
Ona už je to skoro klasika, že se nám to počasí hrozně střídá, chvilku je vedro na umření a druhý den zas prší jak v říjnu. Je to opruz, ale asi se s tím nedá nic dělat, člověk může leda přizpůsobit svůj program a nenechat si vrtkavým počasím zkazit náladu.
Moje léto je zatím fajn navzdory počasí.
Hned na začátku prázdnin jsem jela do Litoměřic a následně s manžílkem (já vím, že je to úchylný, ale pseudotchyně mu tak začala říkat a nějak se mě to chytlo :D), jeho rodinkou a karavanem do kempu ve Sloupu v Čechách. Tři dny bylo krásně, dva dny lilo jako z konve, ale to nám moc nevadilo, protože jsme měli ten karavan. Byli jsme se podívat na tamní hrad, šli jsme do lesního divadla na Ubohého Cyrana se Suchařípou v hlavní roli, chodili po lese a odpočívali. Prostě dovolená.
Následující týden jsem se flákala v Litoměřicích, byla jsem v kině na obě části posledního dílu Harryho Pottera a četla Annu Kareninu, protože můj milý celé dny trčel v garáži a spravoval motorku. Kdykoliv jsem ho tam šla zkontrolovat, okamžitě mě zapřáhl do práce a musela jsem leštit motory a čistit mu součástky, takže jsem se snažila zdržovat spíš doma u knížky :D
A tenhle týden, který už pomalu končí, jsme strávili u babičky v Jičíně. Minulý víkend jsme se vypravili do Svijanského Újezdu na pivní slavnosti a bezvadně jsme si užili tamní úžasnou atmosféru, skvělé počasí, dobré pivo a občerstvení, setkání se známými a vystoupení skupiny MIG 21, načež jsme se v noci vypravili do Turnova, abychom zjistili, že nám odtamtud zpátky do Jičína už nic nejede až do půl šesté ráno. Nějak se nám s sebou nechtělo tahat stan ani spacáky, no, takže jsme nocovali v průchodě na turnovském nádraží spolu se skupinkou velmi zábavných a přátelských Brňáků a jakéhosi podezřelého výběru z bobulí :D velmi vydařená akce.
Po prospaném dni jsme se vydali do Prachova prolézt skály a z Českého ráje jsme viděli ještě hrad Kost (asi poprvé jsem byla i uvvnitř), jinak jsme vegetili na koupališti v Jičíně, případně v hospodě s mými bratránky. Teď nějakou dobu nemusím pivo vidět :D
O víkendu pojedu domů a začne mi krušné období brigády. Konec reportu.